Odvolania, sťažnosti a reklamácie

Postup

  1. DMG, s.r.o. prijíma akékoľvek sťažnosti výhradne v písomnej forme, pričom podanie musí byť vykonané do 30 dní odo dňa zistenia dôvodu podania sťažnosti.
  2. Forma podania sťažnosti nemá záväznú formu, musí však obsahovať:
    • označenie sťažujúceho sa subjektu
    • presný a úplný popis dôvodu podania sťažnosti
    • návrh na vysporiadanie
    • kontaktnú osobu pre riešenie, dátum a podpis
  3. DMG, s.r.o. do 10 dní potvrdí prijatie sťažnosti podateľovi, pričom ho informuje o ďalšom postupe a ubezpečí o prijatí nápravy v prípade potvrdenia opodstatnenosti sťažnosti.
  4. DMG, s.r.o. sťažnosť dôkladne preskúma s cieľom preveriť a potvrdiť opodstatnenosť, pričom rešpektuje princíp nezávislosti. Ak bola sťažnosť podaná na vrcholový manažment, sťažnosť preveruje komisia na ochranu nestrannosti, pričom jej záver je záväzný.
  5. DMG, s.r.o. sa podľa možnosti snaží akúkoľvek sťažnosť vyriešiť predovšetkým dohodou - prejdená sťažnosť so subjektom, na ktorý bola sťažnosť podaná a so sťažovateľom s cieľom dohody o ďalšom postupe, ktorý bude vyhovovať všetkým zainteresovaným stranám. Výsledkom je dohoda o opatreniach, prípadne závery, ktoré sú akceptované všetkými stranami konfliktu a budú v súlade s príslušnými predpismi a normatívnymi dokumentmi.
  6. V prípade, že nedôjde k dohode dotknutých strán pri riešení problému, ďalší postup závisí od potvrdenia/vyvrátenia opodstatnenosti sťažnosti s cieľom predísť prípadnému neoprávnenému poškodeniu mena subjektu, voči ktorému bola sťažnosť podaná.
  7. V prípade opodstatnenosti sťažnosti budú vykonané príslušné nápravné, alebo preventívne opatrenia o realizácii ktorých bude podateľ riadne informovaný. V prípade neopodstatnenosti sťažnosti DMG, s.r.o. vypracuje zdôvodňujúci list o neopodstatnenosti sťažnosti, čím je vec považovaná za vybavenú a list odošle podateľovi a dotknutému subjektu.

Odvolania

Odvolanie - písomné výhrada, ktorú klient uplatňuje voči rozhodnutiu DMG, s.r.o.

Všeobecný postup pri prijímaní, hodnotení a rozhodovaní o odvolaniach

  1. DMG, s.r.o. prijíma akékoľvek odvolania výhradne v písomnej forme, pričom odvolanie voči rozhodnutiu spoločnosti je možné podať do 10 dní odo dňa jeho doručenia.
  2. Forma podania odvolania nemá záväznú formu, musí však obsahovať:
    • označenie odvolávajúceho sa subjektu
    • presný a úplný popis dôvodu podania odvolania
    • návrh na vysporiadanie
    • kontaktnú osobu pre riešenie, dátum a podpis
  3. DMG, s.r.o. do 10 dní potvrdí prijatie odvolania podateľovi, pričom ho informuje a ďalšom postupe a ubezpečí o prijatí nápravy v prípade potvrdenia opodstatnenosti odvolania.
  4. DMG, s.r.o. odvolanie dôkladne preskúma s cieľom preveriť a potvrdiť opodstatnenosť, pričom rešpektuje princíp nezávislosti. Ak bolo odvolanie podané voči rozhodnutiu vrcholovému manažmentu, odvolanie preveruje komisia na ochranu nestrannosti, pričom jej záver je záväzný.
  5. DMG, s.r.o. sa podľa možnosti snaží odvolanie vyriešiť predovšetkým dohodou. Výsledkom je dohoda o opatreniach, prípadne závery, ktoré sú akceptované všetkými stranami konfliktu a budú v súlade s príslušnými predpismi a normatívnymi dokumentmi.
  6. V prípade, že nedôjde k dohode dotknutých strán pri riešení príčiny odvolania, ďalší postup závisí od potvrdenia/vyvrátenia opodstatnenosti odvolania.
  7. V prípade opodstatnenosti odvolania budú vykonané príslušné nápravné, alebo preventívne opatrenia o realizácii ktorých bude podateľ riadne informovaný. V prípade neopodstatnenosti odvolania DMG, s.r.o. vypracuje zdôvodňujúci list o neopodstatnenosti odvolania, čím je vec považovaná za vybavenú a list odošle podateľovi.

Reklamácie

Reklamačný poriadok

Spoločnosť DMG, s.r.o. týmto reklamačným poriadkom oboznamuje zmluvného partnera o podmienkach, spôsobe a mieste uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, rozpor alebo nedostatky tovaru a služieb (ďalej v texte len „reklamácia“). Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s príslušnými ustanoveniami Obchodného a Občianskeho zákonníka, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Spoločnosť DMG, s.r.o. vypracovala tento reklamačný poriadok za účelom zabezpečenia jednotného, rýchleho a presného postupu pri uplatnení prípadnej reklamácie dodaného tovaru alebo poskytovaných služieb. Tento reklamačný poriadok je súčasťou každej zmluvy uzavretej s obchodnou spoločnosťou DMG, s.r.o.. Uzavretím zmluvy zmluvný partner pristupuje k podmienkam uvedeným v tomto reklamačnom poriadku a výslovne s nimi súhlasí. Spoločnosť o reklamáciách vedie osobitnú evidenciu.

Reklamácia: uplatnenie zodpovednosti za vady, rozpor alebo nedostatky dodaného tovaru, diela, služieb

Spoločnosť: DMG, s.r.o., Školská 470, 956 12 Preseľany

Zmluvný partner: fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá so spoločnosťou DMG, s.r.o. uzavrie zmluvu

Zmluva: kúpna zmluva, zmluva o dielo, zmluva o vykonaní realizačných prác

Predmet zmluvy: sprostredkovanie, dodanie tovaru, vykonanie diela, poskytnutie služby –realizačné/montážne práce Miesto riešenia reklamácie: s ohľadom na predmet podnikania spoločnosti/predmet zmluvy-prevažne miesto dodania tovaru, diela, služby

Spôsob uplatnenia reklamácie: písomnou formou

Zmluvný partner je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vady tovaru, diela alebo služby bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady. Zmluvný partner môže uplatniť reklamáciu výhradne písomnou formou. Reklamáciu môže doručiť poštovou prepravou na sídlo spoločnosti, prípadne elektronickou poštou na adresu dmg5@wircom.sk.

Spoločnosť vydá a doručí zmluvnému partnerovi potvrdenie o prijatí reklamácie písomne alebo elektronickými prostriedkami. Spoločnosť vyrozumie zmluvného partnera o vybavení reklamácie v lehotách vyplývajúcich zo zmluvy uzavretej medzi Spoločnosťou a zmluvným partnerom, prípadne v lehotách vyplývajúcich z ustanovení Občianskeho alebo Obchodného zákonníka ako aj Zákona o ochrane spotrebiteľa. Oznámenie o vybavení reklamácie bude zmluvnému partnerovi doručené písomne na adresu uvedenú v reklamácii.

Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:
-pri poštových zásielkach – dátum doručenia reklamácie do Spoločnosti (podľa pečiatky došlej pošty);
-pri doručení elektronickou poštou – deň uvedený na e-mailovej správe;

K reklamácii je nutné doložiť kópiu faktúry, resp. zmluvy, ku ktorej sa reklamácia vzťahuje. Pokiaľ má tovar / dielo / služba samostatný záručný list, je tento potrebné priložiť ku kópii faktúry.

Tovar dodaný na faktúru, ktorý nie je zaplatený, nie je možné reklamovať.

Spoločnosť DMG, s.r.o. pri plnení predmetu zmluvy zodpovedá za to, že dodaný tovar, dielo alebo služba má zmluve zodpovedajúcu akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť, je bez vady, rozporu alebo nedostatku a musí byť dodaná/poskytnutá v zmluve dojednanej lehote.

Spoločnosť DMG, s.r.o. je povinná:
-prijať a evidovať písomnú reklamáciu doručenú na Adresu sídla spoločnosti. Po prijatí ju poverený zamestnanec spoločnosti pridelí zodpovednému pracovníkovi, ktorý je povinný vec vybaviť,
-preskúmať a vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej prijatí, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa prijatia reklamácie,
-na základe výzvy Zmluvného partnera informovať o stave riešenia reklamácie,
-písomne odôvodniť uznanie prípadne zamietnutie reklamácie,
-v prípade uznania reklamácie vyhovieť Zmluvnému partnerovi v maximálnom možnom rozsahu,
-vykonať nápravné a preventívne opatrenia zamedzujúce možnosti opätovného vzniku vady, rozporu alebo nedostatku.

Pri neopodstatnenom výjazde k reklamácii má DMG, s.r.o. právo požadovať od zmluvného partnera poplatok vo výške nákladov spojených s výjazdom. DMG, s.r.o. si zároveň vyhradzuje právo nevracať za takýto tovar peniaze a právo nezameniť ho za iný tovar. Právne vzťahy medzi spoločnosťou DMG, s.r.o. a zmluvným partnerom, ktoré výslovne neupravuje tento Reklamačný poriadok, sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzatvorených medzi spoločnosťou a zmluvným partnerom a príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky. V prípade sporu sa zmluvné strany budú snažiť o vyriešenie sporu mimosúdnou cestou. Ak sa spor nepodarí riešiť zmierom, môže hociktorá zo zmluvných strán uplatniť svoje práva na všeobecný súd podľa vecnej a miestnej príslušnosti. Spoločnosť je oprávnená tento Reklamačný poriadok kedykoľvek meniť a dopĺňať, a to z dôvodu zmien právnych predpisov a podnikateľského prostredia alebo zmien vnútropodnikovej politiky Spoločnosti. Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom zverejnenia a ruší predchádzajúce znenie reklamačného poriadku. Pokiaľ však bola nejaká reklamácia zmluvného partnera riešená podľa doterajších predpisov, jej ukončenie sa spravuje tým predpisom, podľa ktorého bola reklamácia uplatnená.

ZÁRUČNÉ PODMIENKY

Záručná doba začína plynúť zásadne dňom prevzatia tovaru, služby, diela objednávateľom.

Záručná doba je:
  • u nového tovaru 24 mesiacov, ak neustanovuje osobitný právny predpis lehotu dlhšiu;
  • u zánovného tovaru 12 mesiacov (zánovným tovarom sa rozumie používaný tovar, ktorý následne prešiel kontrolou našich odborne spôsobilých zamestnancov a ktorý je takto označený);
  • u tovaru použitého 6 mesiacov (použitým tovarom sa rozumie takto označený tovar, ktorý je použitý či opravovaný bez vady, pričom kompletnosť balenia nebráni plnému užívaniu výrobku).
  • u služby, diela 24 mesiacov, ak neustanovuje osobitný právny predpis lehotu dlhšiu;
  • u periodických prehliadok dráhových vozidiel 24 hod. od vykonania prehliadky;

Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe. Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia zákonom č. 40/1964 Z. z., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, obidva zákony v platnom a účinnom znení, s prihliadnutím k spresneniam v Reklamačnom poriadku.

Výluky zo záruky
Záruka sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou):
  • mechanickým poškodením tovaru,
  • elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo poskytovateľom alebo výrobcom určené,
  • neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti,
  • tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v návode na použitie alebo všeobecnými zásadami,
  • prevedením nekvalifikovaného zásahu neoprávnenou alebo neautorizovanou osobou (servisom) či zmenou parametrov,
  • tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy,
  • tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou (živelná pohroma, požiar, mráz, vniknutie vody),
  • boli použité prevádzkové kvapaliny, mazivá, ktoré nespĺňajú kvalitatívne ukazovatele predpísané výrobcom,
  • použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode k použitiu.